Jumaat, 1 November 2013

bulan baru



Assalamualaikum sahabat pembaca......


Hari ni dah masuk bulan sebelas bagi tahun 2013 bermaksud aku masih ada lagi sebulan setengah saja untuk menghabiskan hafalan ruqyah dan menghafal jenis2 herba.. Hmmm agak susah hati jugak aku  bila memikirkan benda ni.... dah macam2 kaedah yang aku dah buat termasuklah ulang tulis dalam kertas setiap ayat supaya senang nak ingat.... aku suka belajar sambil menggunakan teknik visual dan audio.... so aku lebih suka melihat ayat dan mendengar ayat yang sama berulangkali, dan sememangnya cara ini berkesan


Masuk bulan ini jugak lah dah banyak kad walimatul urus yang aku dapat, ishh maklum la musim orang berkahwin dah sampai... 


sahabat baik aku Nurul Ain Fadira pon sudah melansungkan perkahwinan dengan jejaka pilihan hatinya, 



dalam bulan ni jugak aku akan berusaha keras nak kumpul duit nak melancong ke indon, hehe..... itu impian aku sebelum aku melangkah ke fasa yang baru, fasa bekerjaya, fasa dewasa belia dan fasa perkahwinan... ishh sebut pasal kawen ni aku rasa macam tak da keinginan pon, bukan tak ada yang tanya tapi aku awal2 lagi dah cakap kat mak, mak saya dah ada pilihan sendiri, bukan apa aku tak nak dia susah2 nak carikan calon la segala bagai,... remaih taw dak


Dah lama tak menulis entri pasal diri sendiri rasanya, ishh aku bukan apa... sejak dua menjak ni malu la pulak aku bila ada silent readers yang senyap-senyap buka blog aku then baca post entri aku yang merapu dana.... cuba bayangkan dibuatnya yang tengok tu org yang aku kenal macam kekawan, sepupu, jiran, anak buah, secret admire ke..... aduhh malu malu


so aku buat keputusan nak kurangkan bercerita tentang diri sendiri yang tak memberi manfaat buat pembaca dan fokus aku pada penulisan kreatif.... ishh dah lama menulis benda alah tu tapi sampai sekarang belom habis lagi..... eeee penyakit pemalas melanda diri


banyak pulak ishhhh dalam ni nampak sangat negativ thinking mula menghasut


ok la jumpa di entri yang lain ye.... assalamualaikum
sollu a'la nabi



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...