Rabu, 18 September 2013

surat dari penjara


Assalamualaikum readers yang aku harapkan terus menerus menjengah teratak diari online
aku yang tak seberapa nak awesome neyh


terima kasih sudi menjengah aku yang masih bertatih dalam dunia blogging, lama rasanya tak menulis.. dah mula sengal-sengal dah jari ni gatal nak menaip, tapi tak ada cerita yang best untuk dikongsikan... hmmmm tunggu je lah

tapi entri kali ni aku dah ada idea nak menulis...... hew hew hew

mula ceritanya tadi ni selepas solat zohor cadang nak rest kejab badan ni, aku ingat nak manja-manja siket la dengan tilam dan bantal aku tu sebab dah 3 hari aku tinggalkan mereka sebab ke rumah abang aku, saja nak jalan-jalan kholompo.... lama dah tak ke sana, tak da beza pon kholompo tu sama je macam dulu cuma yang makin bertambah tu puak bangla je lah yang makin ramai...... rrrrrrrr seram meih


masa baru je nak lelap mata ni ayah panggil turun.... 'lah ayah ni dah kenapa pulak'...
aku pon dengan perasaan malas dan mata stim pon turun la ke ruang tamu...
"ada apa yah?"
'ni hah ada surat dari penjara, buka cepat ayah nak tengok'


aku bila dapat je surat dari penjara turus buntang biji mata.... "aku ada buat salah ke?"
aku pun buka la sampul tu dan jeng jeng jeng~~~~

suratnya seperti begini.....


yeah surat dari penjara.... hohohoho


alhamdulillah aku diterima menjadi sebahagian daripada ahli sukarelawan koreksional penjara,
syukur alhamdulillah.... kerja sukarelawan memang kerjaya yang aku sangat minati, membantu sesama manusia adalah perkara yang aku idamkan sepanjang hidup...... koreksional berasal daripada correctional bermaksud pemulihan

permohonan ni aku dah minta sejak tahun lepas lagi, masa study sem 6 bersama kawan baik aku Amira dan Jierk. Untuk pengetahuan readers hanya Amira dan jierk sahaja kawan yang memanggil aku dengan gelaran kak yong.... hehe jierk aku tak heran sangat sebab dia pon dah jadi askar.... watlek, rasa nak gelak bila teringat kat dia klik sini , mira insyallah bakal menjadi seorang konstabel wanita aku doakan dia berjaya dapat kerjaya tu....


Seriously aku tak bajet  la pulak akan diterima jadi sukarelawan, tapi bila diterima tu rasa syukur sangat, hajat aku nak menolong insan malang tu akan tercapai juga...... aku apply ni pakai  kelayakkan aku dalam bidang psikologi 

ini baru langkah permulaan dan masih ada lagi langkah-langkah yang perlu aku panjat satu demi satu...


hah.... dalam gambar tu saje je aku tak edit alamat aku dalam surat ni..... mana la tahu kan ada yang berbesar hati nak kasi aku hadiah ke, surat ke, kad raya ke  kan senang dah ada alamat... so korang boley la hantar ehh aku tunggu taw, birthday aku 20 disember, hantar taw  muehehehe =)



mohon readers doakan kebaikan buat diri ku

'tidak akan kurang pahala seorang yang mendoakan orang lain melainkan beliau juga akan didoakan malaikat sama seperti keatas dirinya'






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...