Jumaat, 23 Ogos 2013

Jierk masuk askar



Assalamualaikum sahabat blogwalking semua,

korang kenal jierk???... orangnya gelap2 siket, agak tinggi dan peramah.... kenal???
hahaha opkos la tak kenal sebabnya dia kawan aku dan bukanya kawan korang...


Jierk atau nama sebenarnya nur najihah binti sidek, muda setahun daripada aku.... kami berkenalan since sama-sama masuk kolej dan sekelas. Di hostel pon kami bersebelahan bilik, kiranya kami memang rapat juga lah......  kelmarin dia mesej aku dalam fb jemput aku datang rumah, katanya ada buat sedikit kenduri kesyukuran sambil makan laksa..... untuk kompom kan date tu aku pon mesej dan call je dia....


mula tu dalam kepala otak aku ni  terbayang kenduri yang bakal aku hadiri ni, 
'ish jierk ni ntah2 buat majlis bertunang  kot'

then aku pegi jelah kuala nerang tu, atleast bole erat silaturahim dan makan laksa paberet aku tu...... 
nahhh ambik kau sebenarnya kenduri tu adalah kenduri sempena dia bakal menjadi seorang aishkar melayu perempuan... wassey terkejut jugak aku masa tu, watlek tak pernah terlintas pon dalam kepala otak suci aku ni yang dia akan masuk askar melayu


tapi aku memang sedia tahu dia dan seorang lagi kawan baik aku amira memang suka kerjaya unit beruniform ni, tapi tak sangka pulak diorang serious...... walawey, jierk askar amira polis 

lepas ni dah tak da maknanya sudip dan kuali melainkan machine gun, senapang, pistol, m16, short gun, sniper, bom, periuk kera....... arrrrgggghhhhhh 


walau apa pon kerjaya yang mereka pilih, aku harap mereka akan melakkukan yang terbaik, berbakti untuk anak bangsa satu kerjaya yang mulia, bagi aku mereka lah hero negara....  aku sentiasa doakan kejayaan kekawan walau siapa pon mereka.....  yang mengaku atau tak mengaku aku tetap doakan jugak k,,


SEMOGA BERJAYA KAWAN!!!



belum apa2 dah sunburn kawan aku ni.... haha kejab je tu


entri kami berkonvoi bersama tekan sini






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...