Isnin, 8 Oktober 2012

come back


Assalamualaikum,

   Rasanya sudah lama aku tidak menulis sebarang entri untuk di poskan dalam blog aku ini.... hmmm  maklumlah sibuk sangat dengan latihan praktikal aku di UiTM, Perlis sampai lupa sekejab pasal nak up date entri dalam blog ni. Lagipun x da cerita yang menarik sangat nak di kongsi. Ada tu adala cuma masa nak  taip je terus hilang dalam otak suci aku ini...hah mengaku huhuhu..... 


   Dalam entri kali ni rasanya nak ditujukan kepada kekawan yang aku yang sentiasa dalam hati, walau jauh dimata ini namun, hati ku senentiasa terkenangkan perhubungan akrab kita..

   Jujur wahai sahabat selama 2 tahun 3 bulan  pengajian kita di sini (Kolej Islam Sains dan Teknologi) aku merasai pelbagai pengalaman dan perasaan yang aku sendiri tidak dapat aku gambarkan mahupun aku unkapkan dengan kata-kata. Banyak perkara yang kita lalui bersama. Ingatkan kamu saat kita berada di semester 1 sehinggalah habis semester 7. Kehilangan demi kehilangan teman seperjuangan kita satu demi satu. Ada yang berhenti, ada yang  kahwin, ada yang extand dan yang paling menyedihkan adalah saat menerima kematian sahabat kita Mohd Dzulhafizi Azrie. 


Ingatkah kau tatkala malam kita sama-sama menerima berita itu. Kita lansung tidak dapat melelapkan mata terkenangkan nasib beliau yang sedang bertarung nyawa di klinik bachok. Aku kira disaat itu akulah orangnya yang paling marah sekali kerana kebodohan dan kelambatan pihak pengurusan klinik membawa arwah ke hospital. Disebabkan kelemahan mereka telah menyebabkan arwah tidak dapat diselamatkan kerana mengalami luka dalaman dan dalam masa yang sama lelah. Aku menyumpah-nyumpah pengurusan klinik. Tapi akhirnya aku sedar bahawa ajal maut ditangan allah. Kita hanya mampu merancang allah jua yang menentukanya. Aku masih ingat bahawa kita berkonvoi sebanyak 10 biji kereta menuju ke rumah arwah bersama pensyarah. Mata yang menitiskan air mata ini usah dibilanglah memang laju. Kesedihan ditambah lagi ketika waktu itu kita menyertai pertandingan choral speaking. Ketiadaan arwah yang ikut jua menyertai pertandingan itu amat memilukan kita.


Ingat lagi ketika kita sama membuat persembahan dan pada akhir persembahan aku memberikan ucapan dengan suara yang sebak memohon audien mendoakan kesejahteraan arwah di sana. Mulanya kita ingin membatalkan penyertaan tetapi kita teruskan jua kerana arwah pernah bilang yang beliau ingin menjejakan kaki ke pentas final. Kita teruskan hajat arwah dan alhamdulillah kita Berjaya mendapat tempat yang kedua, syukur.  Sungguhpun bukan hadiah yang kita cari tetapi sebagai tanda ingatan kita terhadap arwah dan bakal menjadi kenangan kita yang terakhir terhadap dirinya.


Ingatkah lagi sahabat tatkala kita sama-sama bergembira di Resort Permai, pantai telong? Aku pada saat itu cukup letih dan pening dengan pelbagai tugasan  yang terpaksa aku lakkukan secara serentak. Jika aku tidak salah aku ada 5 perkara yang sama-sama penting untuk dilakkukan secara serentak. Aku lah yang peling sibuk dalam kalangan kita. Aku cukup mencumburui kelapangan kamu. Tetapi aku cuba untuk melakukan yang terbaik agar dapat memuaskan hati kalian.  Aku cuba mencuri masa tidur ku bagi menyiapkan aktiviti kita di sana. Tetapi aku cukup memuji kalian kerana sungguh sporting dan memberi kerjasama kepada aku. 


Ingat lagi disaat kita menerima kehadiran anak baru yang membuatkan ramai yang terkejut termasuklah aku. Heheh…. Cumel sekali budak kecil itu. Anak kita semua kan


Bagi diriku secara personaly aku amat menghargai kalian kerana banyak menyokong aku dari belakang. Sewaktu perlantikan aku sebagai Timb. Presiden persatuan pelajar psikologi, aku meraih undian yang paling tinggi itu kerana provokasi kalian menyuruh intake lain mengangkat tangan. Aku menang dengan majoriti undian. Aku kira waktu itu waktu sukar bagi aku kerana memegang amanah adalah sesuatu yang amat berat sekali untuk dilakkukan. Bermula saat itulah aku menjadi pelajar yang sangat sibuk. Meeting tak berhenti. Aduh letih sekali.
Aku masih ingat ketika aku menyertai pertandingan debat di antara kos. Kalian  jualah yang banyak menyokong aku sehinggalah aku sampai ke pentas final seterusnya menjuarai pertandingan tersebut sebanyak 2 tahun berturut-turut. Kalianlah yang menyokong aku dengan meriuhkan suasana. Sungguh tidak malu hehehhe…… tetapi itulah yang menjadikan aku bersemangat untuk terus bercakap dan bercakap lagi. Aku banyak turun berat badan disebabkan pertandingan ini. waaaaa.... i da kurus sekarang taw tapi x la slim sangat.... =P


Banyak sangat jika aku ingin ceritakan semua sekali, saat kita BBQ di pantai irama bachok, join pertandingan koir, sama-sama buat kain rentang untuk hari psikologi, meniru masa formatif(biasalah student), dinner bersama pelajar psikologi KIST CT, join kempen membaca di library kandis(ingatkan jauh la rupanya hmm… hampeh), kena kaunseling kumpulan percuma oleh Pn. Irnida dan yang paling menyedihkan lagi apabila salah faham yang berlaku di antara kita semasa semester akhir. Semuanya adalah kerana salah faham yang pada akhirnya telah menyebabkan masam muka. Aku terpaksa menjadi orang tengah bagi menenteramkam keadaan. Setelah aku selidiki dan mendengar masalah dari 4 pihak maka aku tahu bahawa kesalahan ini bukannya terletak pada kita. Semuanya salah faham.

 
Banyak sekali kisah kita bersama yang mungkin aku tertinggal untuk diceritakan di sini. Apa sekalipun yang terjadi pada masa lalu aku harapkan kita tidak putus hubungan. Kabel kita mesti kena kuat. Buang yang keruh ambillah yang jernih. Jika ada antara kita memerlukan bantuan segeralah hulurkan jika tidak mampu banyak sedikit pun jadilah sekadar yang mampu sahaja. Jikalau ada jarum yang patah jangan disimpan di letakkan di dalam peti, kalau ada silap dan salah janganlah disimpan di dalam hati. Sekian dari aku yang menyayangi kalian seikhlas hati ini.  PRESTOOOO....... =D


 Bergambar masa kenduri kahwin rumah Nabila di Rantau Panjang


 Masa ni kita lipat brosur ramai2 dgn muka masing2 sengal belaka....




kelas kita di Giat Mara....last day kot......x aci gambar aku x da....




mood nak exam semester akhir..... ohho go go chaiyuk 

ini Azrie, arwah dulu pendiam orangnya....



 Pantai irama, Bachok Kelantan...








geng psikologi jun 10, jangan kita putus hubungan pulak..... kabel kita mesti kuat punya... kenang lah daku dalam doa kalian...... i'm gonna miss u olss =D


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...