Jumaat, 20 Disember 2013

sanah helwah asma





Sanah Helwah bermaksud selamat ulang tahun kelahiran..Sanah Helwah asma ucap ku buat diri sendiri...

Menyambut ulang tahun kelahiran bermaksud meraikan juga usia ku yang semakin singkat, bertambah hari maka berkuranglah juga umur ku didunia ini, dalam fikiran aku yang tersurat sememangnya aku gembira dengan penambahan umur, aku juga mendapat ucapan ulang tahun daripada rakan-rakan taulan namun di sebalik yang tersiratnya pula memberi petanda bahawa dekat pula aku dengan kematian.


Dihitung segala amalan aku sepanjang hari, minggu, bulan dan tahun, aku kira belum cukup untuk melayakkan aku ke syurga allah yang sangat mahal itu.... Namun aku ada misi dan azam diulang tahun aku yang ke 22 ini dan misi aku ini akan aku cuba laksanakan semampu aku sebelum memasuki ulang tahun aku yang 23 tahun hadapan

misiku:

1. berusaha mengumpul duit ke mekah untuk mengerjakan umrah atau haji
2.  berusaha menjadi pekerja dan pelajar yang baik
3. berusaha menjadi anak yang baik
4. mengembara di beberapa buah negara
5. berusaha menjadi perawat yang baik
6. berusaha menjadi manusia yang berguna untuk islam, keluarga dan masyarakat
7. menolong mereka yang memerlukan dan aktif dalam NGO
8. nak kumpul duit beli kamera NIKON DSLR
*kalau boleh nak kawen muda


hehehe..... insyallah, doakan saya ya kawan =)







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...