Selasa, 23 Julai 2013

Jom main catur





Assalamualaikum sahabat readers semua...
hye hye hye.....


siapa pernah main catur cer angkat tangan..... ehh aku sorang je ke yang pernah main catur???..
hak hak hak macam la aku nampak kan korang angkat tangan ke tidak.... huhuhu

 ish tetiba pulak puasa-puasa ni teringat kenangan zaman sekolah masa tingkatan 5 dulu ni,
dulu masa aku sekolah menengah aku selalu arr bawak catur main dalam kelas, masa tu kalau tak aku yang bawak mesti kak cik (farhana) yang akan bawak... catur yang kami bawak tu bukanya besar sangat, readers pernah tengok tak catur yang ada magnet kat bawah tu.... ala catur tu kecik je, ada la dalam saiz sebuah  kalkulator saintifik... hehe kami bawak yang kecik je so senang la kalau nak bawak main ke mana-mana kan sebab fleksible, klau kena rampas pon tak la rasa terkilan sangat.... tak padan dengan pengawas

 dulu masa sekolah aku selalu la beat dengan kak cik farhana, sebab diantara ramai-ramai kawan aku hanya dialah yang boleh challenge aku dalam main catur..... kekadang aku yang menang dan kekadang dia yang menang..... kami main sekadar suka-suka sahaja....


main catur ni is about strategies, macam mana kita nak tumpaskan pihak lawan itu kita kena ada strategi yang mantap, barulah boleh checkmate......

lama suda tak main catur rasanya dah 5 tahun dah tinggalkan benda tu, dah tak da strategi dah kot... starategi pon dah terkubur layu hahahahahahah......




ada ke sapa-sapa yang nak main catur dengan aku..????? jommm arrrr lama dah ni tak main, tapi mesti la ikuti syarat aku, syarat-syaratnya adalah:

1. lelaki atau perempuan 
2. berumur lingkungan 12 tahun hingga 25 tahun
3. belum pernah menyertai mana2 pertandingan(sama la dgn aku)
4. jujur dan bukan kaki kelentong
5. jangan kerap menang, kasi change la kat aku, dah lama tak main kot
6. berkebolehan main dam aji, bukan apa bila dah jemu asyik kalah je 
so bole la tukar main dam pulak kan



so ada ke yang berminat dengan syarat2 aku ni, kalau berminat jomm arrrr kita main.....
 hehehe just kidding










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...