Rabu, 29 Mei 2013

my sassy girl - chun hyang




Assalamualaikum.... hai hai hai


huhu.... ntah kenapa kali ni entri aku rasa macam nak story mory pasal
sebuah citerr korea ni yang memang dah berpuluh-puluh kali aku nengok nyerr tapi 
still tak jemu-jemu, tajuknya 'MY SASSY GIRL CHUN HYANG'..... nak kata hensem hero dia ni tak jugak, kiranya boleh laaa... tapi heroin dia comel
citer lain aku tak minat sangat citer ni aku suka suka suka <3



mesti dalam kalangan korang yang peminat tegar citer korea ni wajib pernah tonton citer ni kan kan..
haha aku ni tak lah minat mana pun citer korea ni tapi dengan satu citer ni aku minat habis lah
best gilerr wa cakap sama lu, semua perasaan aku rasa dalam drama ni baik sedih, gembira, lucu, keras perut, rasa macam nak bunuh orang, menyampah sampah, geram dan banyak lagi la...
memang best sesangat bagi aku arrrr,... orang lain aku tak tahu lak...


alkisah nya citer ni bermula apabila keluarga lee myong rong berpindah ke kawasan pekan kecil namwon,
bapa myong rong adalah seorang ketua balai polis seoul terpaksa ditukarkan ke balai polis namwon..
sejak dibangku sekolah lagi myong rong ni memang nakal, selalu kasi ayahnya naik angin..

sung chun hyang seorang remaja yang baik, bijak dan cantik... dalam citer ni dia memang
gadis independent dan matang. Masa sekolah lagi dia dah buat kerja sambilan untuk menampung
perbelanjaan harian dan untuk kos masuk universiti.

mula pertemuan mereka semasa myong rong  tertangkap gambar memalukan chun hyang dan akhirnya berlaku insiden bertukar-tukar telefon bimbit diantara mereka. Akibatnya, mereka sentiasa berhubung dengan satu sama lain dan mengetahui mereka menghadiri sekolah yang sama. Mong-Ryong sentiasa membuli Chun Hyang dan  akibat gurauan beliau akhirnya membuat dia jatuh sakit. Mong Ryong rasa bersalah dan berhajat melawat beliau di rumah. Mong Ryong tersilap minum wain kerana beranggapan ia adalah jus.

 Mong Ryong kemudian tertidur di rumah Chun Hyang, sebenarnya tiada apa-apa yang berlaku,
Namun dalam usaha untuk menyelamatkan keluarga mereka dan reputasi sekolah daripada tercemar, mereka terpaksa berkahwin satu sama lain. Mereka akhirnya bersetuju untuk berkahwin antara satu sama lain selepas  Hong Chae-Rin menolak cinta Mong Ryong


Selepas putus dengan bf, Chae-Rin mendapati Mong-Ryong bakal berkahwinan dan dia cuba untuk mendapatkan perhatian Mong Ryong semula. Terdapat juga masalah Byun Hak-Do iaitu pengarah agensi  perfileman yang sangat berjaya yang jatuh cinta dengan Chun-Hyang.

Dalam usaha untuk membantu Mong Ryong untuk masuk ke dalam universiti yang berprestij, Chun-Hyang membantu Mong-Ryong dalam pelajaran dengan mencabar Myong Ryong. Akhirnya kedua-duanya berjaya dan diterima masuk ke universiti seoul, tetapi selepas ibu Chun-Hyang  ditipu sejumlah wang besar, Chun-Hyang tidak dapat melanjutkan pelajarannya, namun dia tidak mendedahkan perkara tersebut kepada keluarganya, Chun Hyang telah menipu Mong Ryong dan keluarga mertuanya bahawa beliau akan menggunakan belanja sendiri bagi melanjutkan pelajaran dan telah menbuat janji bahawa akan menemui mereka semasa hari pendaftaran.

 Apabila Mong-Ryong akhirnya tidak jumpa Chun-Hyang, dia cuba mencari Chun Hyang dimana-mana. Namun gagal dan mendapat tahu bahawa chun hyang tidak mendaftar sebagai pelajar disana. Chun Hyang menghilangkan diri sejak daripada itu


mati la aku klau nak citer semuanya dalam ni, apa2 pon korang boleh tonton citer ni dalam NTV7 jam 1200.
dan kalau malas nak tunggu boleh arr beli CD kat kedai.. serius best gilerr, memang tak jemu aku ulang tengok citer ni. Citer ni mula ditanyangkan tahun 2005 kalau tak salah aku. hah bilang la dah berapa tahun dah citer ni kan. aku tengok sejak zaman sekolah menengah lagi ni. Yang best tu mungkin sebab dalam
citer ni status diorang dah kawen dan aku suka sangat gaya Mong Ryong tu layan isteri dia, sweet sangat, dah la nakal tapi baik hati dan caring yang penting setia. setiap wanita pastinya impikan pasangan yang sentiasa ada bersamanya disaat susah senang dan berasa selamat bila bersamakan...


hahahah..... terpengaruh betul aku dengan citer ni, klau dalam realiti tobat lahum nak jumpa orang macam nikan, apa apa pon ini cuma sekadar hiburan  yang tak sama dengan realiti... berpijak la dibumi yang nyata.
tak salah nak berangan cuma jangan la sampi lebih-lebih pulak, nanti kalau jatuh parak ok, daaa...


just enjoyed dengan lagu ni
v
v
v


Haeng Bok Ha Gil Ba Rae





MI AHN HAE YA HA NEUN GUH NI








part ni aku rasa macam wah bergayanya suami dia hohoho..... ^o^




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...