Rabu, 2 Januari 2013

F yang hansem


Assalamualaikum readers....

 entri baru di tahun baru, maka dengan ini bermakna bertambahla umur aku...... huuuaaarrrrgggghhhhh dah tuaaaa...... TIIDDDAAAKKK..... kau apa hallll..??? penampo nak...??  nak jerit pon tak guna bukannya ada orang kesah pon aku nak menggila kan... hmmm

           tetiba lak teringat kisah lama ditahun baru nih... tengah duk selak sana selak sini folder aku yang dah berabuk dalam lappy aku nikan aku ternampak la satu folder ni yang memang jarang2 aku bukak, apahal guna bahasa 'aku' pulak hari ni, ahhhh biarkan.... pastu ternampak la pulak gambar2 masa waktu skolah menengah dulu nihh.... haha muka masing2 tak boleh blah la.... cubby gila kot aku dulu... hehe beza dengan sekarang patot la orang cakap haku ni dah 'serah'. Kalau dalam dialek utaqa bermaksud dah kurus la tu..... tapi for your information haku ni tak da la kurus sangat, sedang2 ja.... cuma dah x cubby mcam dulu  wakaka..... mesti hampa rindu kan dengan kecomelan aku dimasa dahulu.... wakakaka  wekkksss


chubby tak aku dulu..??? zaman bam bam pipi... hitam siket maklum la 
slalu kena jemur tengah panas

          Bila sebut je zaman sekolah mula la otak suci aku ni teringat cinta lama, cinta la konon kan.... tak dala cinta, cuma rasanya suka-suka gatal zaman sekolah nak berkenalan dan mula la nak feeling memiling kan.... apa aku mengarut ni, penampar sekali.... pannnggg.... aduhh oooo dah ok dah hehe ^_^||..... dulu aku ni atlet sekolah main bola jaring, so banyak la pak we2 yang slalu kejip mata kat aku masa aku tengah main dulukan (perasan padahal mata dia masuk habuk).

     Mula kisah cinta aku(crush) nikan  nak dijadikan cerita dan kesnya adalah dulu ni masa jadi student ada satu taktik yang selalu aku buat untuk melarikan diri kalau rasa boring yang amat dalam kelas adalah aku akan berejam-rejam dalam tandas sampai waktu kelas tamat HA HA HA  .... masa on da way aku ke tandas tu la aku bertemu dengan cinta pertama ku(konon).......mana taknya asal aku ke tandas je mesti jumpa dia, asal aku ke tandas je mesti jumpa dia.... orangnya dah la hensem nama dia bermula dgan huruf 'F'.....

   macam dah berjanji la pulak waktu ni kau mesti keluar then kita jumpa selisih dekat terowong sebelah pejabat....... pastu mula la berangan bahawasanya dia tu memang telah ditentukan  buat aku...... bila selisih tu perrgghhh terpandang  manisnya senyuman dia, mahal tuu, dia ni kalau cakap tak pernah nak meninggi suara... tu yang aku bekenan tu.... so aku mula la admire dia since aku tingkatan 3 lagi...... wooooo lama tu aku simpan perasaan ni sampaila habis tingkatan 5, semua benda yang berkaitan dengan dia aku simpan, even kertas angka giliran masa exam PMR, SMRA dan SPM aku senyap2 tanggalkan dari meja dia masa tu aku curi2 masuk dalam dewan.... hahaha gila kan aku dulu,, aduh why la aku dilahirkan sebegini....... demi cinta lautan api sanggup aku kuak lentang hanya demi mu F.....


hahaha..... bukti2 yang aku masih simpan lagi tanda meja
 jejaka idaman ku ini sampai sekarang, saja buat kenangan, 
dah 7 tahun dah aku simpan benda ni, dah lama seyy


      Tapi itu semua kisah dulu, kisah lampau zaman remaja, bagi aku ianya tak lebih kepada cinta monyet zaman remaja sekolah.... haha normal la kan semua tu, aku bukanya budak nerd yang hanya tahu baca buku je memanjang.... aku pelajar aktif, paling aktif la dalam sekolah, kalau tak masakan aku pernah dapat anugerah tokoh pengawas dan tokoh kokurikulum..... hehe bangga jab.... kalau dalam akedemik pulak aku pernah la dapat  tempat ke-3 dua kali berturut2 dalam kelas A... ishhh memang susah la nak lawan kawan aku yang dua ekor tu.... tapi aku memag salute la, kami dulu study 21 subjek.... 11 subjek akedemik dan 10 subjek agama/azhari (silibus al-azhar). Otak depa ni macam komputer, kejab je dah boleh hafal, dah aku ni pulak jenis yang lambat pick up, kena baca banyak kali baru la nak ingat.

     
     Tapi semua tu dah jadi kenangan masa silam, yang dah jadi sejarah lipatan hidup aku, suka duka manis dan tawar zaman sekolah, sekarang kalau tengok dia pon dah tak da apa2 feeling dah.... betul apa yang mak aku bilang, zaman belajar la zaman yang paling best dalam hidup.... betoii mak cheq sokong tu..... apa-apa pon hidup mesti diteruskan, yang lalu izinkan la ia pergi... gampatee yeah



#sekolah aku ni dulu memang ketat dengan peraturan agama, lelaki dan perempuan tak dibenarkan bergaul bebas.... kalau nak diskusi boleh tapi tak boleh lebih daripada itu..... so zaman aku dulu mana ada istilah kapel mapel ni  ustaz kata haromm dan cuba jauhi zina terutamanya zina hati, nauzubillahimin zalik






bcoz sharing is caring ^_^v

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...