Selasa, 29 Januari 2013

shopping at wang kelian,

Assalamualaikum, sawadikap... kap pun kap..
arai na kap...?? hah apa aku mengarut nih
hehehe..... salam bahagia blogwalking semua...
huhu kali ni aku nak cerita tentang 'lawatan' aku ke wang kelian
syurga membeli belah di sempadan negara thailand-malaysia



al kisahnya aku yang keboringan dirumah ni telah diajak oleh abang 
aku ke sana, abang mana..?? apkos la abang yang baru kawen hari tu nih
dia ajak ke sana pon sebab nak beli barang rumah. Maklum la nak pindah rumah baru. 
Rumah baru tu pon satu habuk tak ada, yang ada cuma dinding, pintu, syiling, singki...
hurmmm yang tu je kot yang ada dalam umah dia kat ke el...


perrggghhh.... aku bagaikan orang mengantuk disorongkan bantal, mcam tak caya lak
nak ke 'luar negara' nih (pintu sempadan je pon)


tengah nak ambil gambar tetiba mak lampir ni lalu... tersnap gambar dia sekali


masa mula-mula sampai kat pintu sempadan tu ada la sekatan daripada UPP 
atau unit pencegahan penyeludupan. Dia tak buat apa pon just tengok pemandu, tengok aku
ok bereh boleh jalan, dia x da buat apa pon


last aku pernah ke wang kelian tu masa aku darjah empat kalau tak salah. Ayah aku
belikan aku jam tangan kat warna biru, sebab aku dapat number 3 dalam kelas. Aku ni
memang tak lepas angka number 3 kan... bila la nak dapat jadi champion.
 tak perr akan diusahakan kelak.... huhu


perjalanan kami cuma mengambil masa selama sejam setengah. Itu pon daripada 
rumah aku di Ayer hitam ke Wang Kelian. tak jauh rupanya. Cadangan aku 
kalau nak shopping kat sana la kan lebih baik pergi hari ahad selepas subuh.
Bukan apa kalau pergi tengah hari paneh cheqq oiiii... berapi tangan aku masa tu.
Jalan nak ke sana pulak mak aii macam ular kena bedal,
pening aku dalam keta hari tu. Mujur aku bawa limau buleh la aku
kunyah untuk hilangkan mual...


hah ni pulak gambar-gambar yang sempat aku snap masa kat sana


macam tak caya la pulak RM 6.00 je..... pergghhh murah2



cer tengok atas bumbung tu




yang ni aku tak tahu la sama ada ada ke kilang kat sana atau kena seludup


raga leh buh baju kotor


lesung batu, hah yang kayu ada yang batu pon ada bohh



rasa macam nak beli satu. pakai time nak tido je... tp x kesampaian hajat dihati
sebab tak dop pitih.... pitih molek2 nok beli bende laen (tubik kelate)



toto jual jual jual...... narita ada inova pon ada
perrgghhhh murah seyy satu cuma RM 37.00 je
kalau kat ke el nih rasanya mau dekat  RM90.00 kot



panjang pasar ni  dalam sekilo meter


perut lapaq jemput makan kupuk dulu



pak cik- pak cik nih duk cakap siam apa ntah... moto kat siam nih memang 
ada raga kat depan



comeii moto nih... teringat moto abang am 



abang dan akak beli pingan mangkuk... aku pulak kat luar jaga barang
panehh laaa



Star Asia tempat nih aku pon tataw apa fungsinya... yang aku tengok banyak
jual bawang besar.... tempat jual bawang kot hehe


wanita besi.... kalau kat indon orang sebut ojek tapi kalau kat siam nih
aku tak tahu la pulak apa ke benda diorang panggil...
Hebak la mak cik...


mat salleh duk check passport la kot


tengok bentuk pagar ni pon dah tahu dari siam... sawasdikap, kap pun kap




mangkuk tingkat ni nampak kawaii



pompes sebelum masuk siam


kami nak balik dah




okeyy jom balik


2 ulasan:

  1. kalau dari sabak bernam nak ke wang kelian, lalu RnR ape ek ?

    BalasPadam

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...