Jumaat, 6 Jun 2014

bila mak dah buka mulut



susah betul nak cakap dan tak tahu nak cerita macam mana... mak mula bertanya, sama ada dah ada pilihan hati, alahai mak soklan cepumas tu... bukan mak saja yang sibuk bertanyakan soalan tu bahkan kekawan pun asyik tanya... asma bila nak kawen? kak asma tak nak kawen ka? kak asma ada orang suka kat kak asma.... ishh aku direct termenung dan tak tahu nk bagi jawapan apa bila disoal akan benda ni.... lekk arr aku  baru 23 kot.... susah nak cakap, kalau orang cakap aku memilih tu hakikatnya memang kita kena memilih yang paling sesuai... mana bole tangkap muatkan sebab ni melibatkan masa depan dan kebahagiaan....

sebenarnya......
semua lelaki orang boleh jadi iman,
semua lelaki boleh jadi penghafal al-quran,
semua lelaki boleh jadi pembaca al-quran yang bagus,
semua lelaki ada potensi untuk beri nafkah pada isteri,
tapi bukan semua lelaki ada softskill untuk jadi suami yang baik, masalahnya tentang 'AKHLAK'... bukan semua lelaki boleh jaga AKHLAK, bukan semua lelaki bijak ambil hati isteri, bukan semua lelaki boleh berakhlak dengan manusia lain selain dirinya, bukan semua lelaki boleh kuasai komunikasi bersama, bukan semua lelaki boleh terima kekurangan atau kelebihan isteri dan yang paling penting suami yang redha, serta yang betul-betul faham apa itu tauhid dalam jiwa dia..

macam mana nak cerita ehh..??? aku bukan minta seseorang yang berperwatakkan ustaz tapi kalau boleh yang biasa-biasa saja pun dah ok macam ayah.... ayah bukan ustaz tapi ayah sayang kami semua, sebolehnya nak seseorang yang macam ayah..... tak kerja besar pun tak apa janji dia bertanggungjawab

minta tolong pada allah saja, kerana DIA lebih tahu isi hati manusia..


*bila orang tua dah mula buka mulut... gena nak lari nii??
"lek lu mak, ceq mana boleh langkah bendul".. 'boleh jawab gitu?? -_-

masalah arrr.... pening arr :3

masalah betul la bila kita suka orang tu tapi dia tak suka kita, pastu orang yang kita tak suka pulak yang suka kita adoiii.... sebenarnya kalau dah jodoh tu 2 hati ini bila bertemu akan timbul satu perasaan yang lain dan tak sama bila bersama dengan orang lain.... bagi aku bila hatiku dah berbicara bahawa itu dirinya maka itulah jodoh ku

masalah arrr.... pening arr :3




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...