Jumaat, 8 Februari 2013

keajaiban sesudah menikah

Assalamualaikum readers semua.... hope good good sahaja insyallah


hah tajuk kali ni tentang keajaiban orang kawen nih... sebenarnya benda nih la yg 
aku perhatikan dalam perhubungan diantara kakak aku aina dan 
abang aku sofi bersama pasangan mereka.....


perrggghhh lain beb..... caya la memang lain bak hang
kat mana hat lainnya tu..??? ok meh sini aku senaraikan keajaiban
yang aku perhatikan sepanjang beberapa bulan lepas depa kawen nih...
ok bebeh check this out...


Kelainan kakak aku

1. Kalau dulu pukul 10 tengah hari baru bangun, tapi sekarang sebelum subuh dah bangun 

2. Kalau dulu lepas solat subuh dah mula tarik selimut balik... tu pon kalau tak keja (qada tidoq katanya) tapi 
    sekarang dah bangun sediakan sarapan(orang kedah sebut menyorok)

3. Peliknya bila dia tanya aku macam mana nak buat kek coklat kukus... aku memang teror buat kek tu hehe
    kalau dulu haram dia nak tahu macam mna nak buat benda tu... tetiba pulak rajin nak buat (buang tebiat)

4. Agak pemurah dah sekarang nak berbelanja.... klau dulu haram nak belanja puihh.... kedekut haji bakhil
    nak minta dia belanja pon macam nak mintak sedekah....

5. Selalu ada kat rumah..... kalau dulu pantang ja ada masa terluang mesti dah lesap dia dengan keta dia... 
    tapi sekarang dah lekat dah kat rumah (tunggu suami balik katanya).... 

6. Kalau dulu aku bebas menonton tv, sekarang dah tak bebas dah tu pon sebab dia ada sama... aku nak
    tengok cerita lain dia nak tengok benda lain... last2 aku sorok remote hahaha *akai jahat

7. Kalau dulu tak peduli sangat dengan orang lain, sekarang semua benda dia tahu (mungkin sudah berjangkit
    dengan sindrom jaga tepi kain orang)

8. Kalau dulu pekat loghat kedahnya..... la ni dah pelet ke el la pulak.... "abang dah makan ke? abang nak
    makan ape? abang nak air kelape tapi letak nyok lebih"...... puiihhh kalau dah makan belacan kuala kedah
    tu  tak yah la berangan macam makan keju.... hahaha maklum la suami dia org luar 




Kelainan abang aku 

1. Sama macam kakak aku, sekarang dah tak lokek berbelanja..... hari tu dia ada belikan aku handbeg dan 
    sehelai baju t-shirt... kalau dulu macam susah nak keluar belanja... nak kumpul duit buat belanja kawen
    katanya....

2. Sikit punya gentlement dengan kakak ipar aku, aku pun terkejut.... kuis kuis daun atas tudung... amboii

3. Kakak ipar demam, dia sanggup keluar malam2 semata2 nak belikan cool fever.... fuyoooo

4. kalau dulu haram nak turun masuk dapur , sekarang dah rajin masuk dapur.... aishhh

5. selalu komplain kalau ada sampah, sekarang dah tahu buang sendiri

6. Sering kali aku yang diminta gosok baju dia kalau nak ke masjid (menci menci menci).... tapi sekarang 
    aku dah boleh rilekz muahahha....

7. Paling best bila nak keluar shopping "ema hang nak apa ambik la aku bayaq".... perrrggghhh ayat tu yang
    aku selalu tunggu2 hihihi



pelik habaq hang.... beza owww kalau dulu ngan sekarang... mungkin inilah
yang dikatakan rezeki selepas kawen..... dan yang seronoknya
aku buleh tumpang senang sekali....

abang pun dah ada rumah sendiri kat ke el, so dia ada la ajak aku stay kesana
untuk dua tiga hari..... macam best pulak bunyinya
member aku pun banyak dekat sana, buleh la round2 ke el tengok KLCC.... 
waaa  tak sabar tak sabar tak sabar... aku pon dah lama tak
jejakkan kali kat ke el sana tu..... 


tengok mereka teringin pulak nak kawen.... puiiiih wekkkkk
gataiiii noh..... hahaha
aku normal kot mestila terasa nak juga benda2 macam nih hehehe

wahai readers doakan aku yerr  (O_<)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pertama kali memasak

  Aku menulis dengan rasa sedih, aku menulis dengan rasa hiba..... 'masa kecilku' Aku anak ke-4 dari 6 adik-beradik. Keluarga aku bu...